Op het salon van Chicago heeft Dodge het Rampage concept voorgesteld. Die werd aan de man gebracht als een pick-up, maar gericht aan een familiaal publiek en de manier waarop ze hun vrije tijd besteden. Met andere worden, ver van het gewoonlijke publiek van dergelijke auto’s. Het is immers ook geen 4x4 en hij heeft elektrische motoren.
Anders
De Rampage is 5149 mm lang met een wielbasis van 3611 mm en een laadvlak van 1.5 m. Om de toegang tot de auto te vergemakkelijken zijn er achteraan schuifdeuren en klapt er automatisch een trede uit bij het openen van de deur. Op die manier maakt deze pick-up ook gemakkelijk plaats voor 5 personen. Met behulp van het Stow’n Go systeem kan de rechter voorzetel en de achterbank deels in de vloer verdwijnen, voor het eerst wordt dit systeem in een pick-up gebruikt.
Transporteur
De laadbak achteraan biedt heel wat transportmogelijkheden aan. Hij is uitgerust met verwijderbare hechtingspunten en ingebouwde voegen om gemakkelijk planken te vervoeren. De gebruikte deur kan tot 117° geopend worden, en aan de hand van de ingebouwde en uitvouwbare laadplanken wordt het een kinderspel om bijvoorbeeld een motorfiets, quad of grasmaaier, enz… te vervoeren.
Geen 4x4
De Rampage wordt slechts op twee wielen aangedreven, de voorwielen. Hier werd voor gekozen omdat deze Rampage synoniem is van de referentie pick-up uit de jaren 80. Buiten de 5.7 MDS HEMI® van 345 pk (koppel van 508 Nm) onder de motorkap, zijn er ook twee nieuwe elektrische motoren van 60 kW. De automatische versnellingsbak bestaat uit vijf versnellingen.
Design
De look van deze Rampage draagt bij tot zijn onderscheiding in dit marktsegment. Ook al heeft dit concept een duidelijk Dodge radiatorrooster. Dit rooster zit verwerkt in een gebogen oppervlak dat ook de nieuwe koplampen verbindt, deze laatste zijn uitgerust met diodes. De flanken vallen op door “gespierde” vleugels. Wat het meest opvalt is de omgekeerde deurlijst en de driehoekige achterruit, dit biedt aan de Rampage een afgesneden daklijn. Verbazend…
Bron : Dodge