Ondanks de teleurstellende resultaten in de competitie verdienen de prestaties en de technologieën van het Italiaanse merk wel de nodige lof. Op competitievlak komt er misschien wel wat verandering nu Audi het merk heeft overgenomen. In afwachting krijgen we een sprankelende Panigale voorgeschoteld, vol lichte materialen: deze Superleggera heeft een drooggewicht van amper 155 kg en een vermogen van 200 pk.  

Het monocoquechassis en de Marchesini-velgen, allebei uit magnesium, worden aangevuld met  een lithium-ionbatterij en een uitlaat in titaan. De ophanging maakt indruk door zijn Öhlins FL916-voorvork  en TTX36-schokdemper achteraan, met een veer van titaan. Het remsysteem werd toevertrouwd aan Brembo-remmen met een M50-monoblok, gecontroleerd door een hoofdremcilinder van het type MCS racing 19-21. Het koetswerk uit koolstofvezel is even gestroomlijnd als de aerokit van de R.

Ook voor de motor werd voor tal van onderdelen titaan gebruikt, met speciale onderdelen die rechtstreeks van de Superbike stammen. 

Mocht al dat geweld nog niet voldoende zijn, dan kun je ook voor de racingkit opteren, bestaande uit een Akrapovic-uitlaat van titaan, een hoger windscherm, een hoes en nog enkele andere gimmicks. Deze kit brengt 5 pk extra met zich mee en een gewichtsverlies van 3 kg. 

De productie wordt beperkt tot 500 genummerde exemplaren, met voorrang voor de huidige eigenaars van een Desmosedici RR of Superbike R. 75% van de productie heeft nu al een eigenaar gevonden .