Om de 500X beter te laten aansluiten bij de gewone 500, krijgt de SUV een accent in zijn koetswerkkleur centraal in de achterlichten. De koplampen hebben voortaan full-led-technologie en een subtiel gewijzigde lichtsignatuur.
Twee persoonlijkheden
Ook na zijn facelift behoudt de Fiat 500X zijn dubbele persoonlijkheid. Klanten kunnen dus nog steeds kiezen voor de avontuurlijke Cross of de wat klassiekere Urban. In het interieur zien we een nieuw stuur en een geüpdatet infotainmentscherm. Dat is nog steeds 7 duim groot maar is nu onder meer compatibel met Apple CarPlay en Android Auto.
Renegade
Technisch wijzigt er ook wat voor de 500X. Hij krijgt de nieuwe turbobenzines uit aluminium die debuteerden in de Jeep Renegade. Ze vervangen de 1.4 MultiAir en bestaan uit een 1.0 driecilinder van 120 pk en een 1.3 viercilinder van 150 pk. De atmosferische 1.6 van 110 pk blijft beschikbaar als instapmotor.
Nog steeds diesel
De diesels blijven voorlopig in de 500X-catalogus. Ze kregen wel de nodige updates om te beantwoorden aan de Euro 6d-TEMP-normen. “Zij”, dat zijn nog steeds de 1.3 van 95 pk, de 1.6 van 120 pk en de 2.0 van 150 pk.
Veiligheid
De elektronische rijhulp op de 500X wordt uitgebreid met verkeersbordherkenning, rijstrookhulp, een automatische noodremhulp, automatische grootlichten, een dodehoekwaarschuwing enzovoort.