Misschien is dit wel de nieuwe look van een toekomstige Ferrari. Al zal het niet voor morgen zijn. Verleden vrijdag hebben Luca di Montezemolo en Sergio Pininfarina de winnaars van de “New Concepts of the Myth” wedstrijd gefeliciteerd. Een wedstrijd die door Ferrari en Pininfarina werd georganiseerd. Onder de 20 finalisten werden er vier weerhouden, al heeft naar goede gewoonte iedereen wel een beetje gewonnen.
Van overal
De resultaten kunnen we als “kosmopoliet“ beschouwen, en de winnaars zullen aan de slag kunnen bij het “Concept Design” van Ferrari of Pininfarina. Ze hebben geen levensgrote auto’s ontworpen, wel schaalmodellen van 1:4. Alvorens we de naam van de winnaars bekend maken, willen we wel even meegeven dat het F Zero concept, bovenaan dit artikel en ontworpen door een Frans-Chinees trio van de Coventry University School of Art & Design (Jean-Michel Raad, Shen Jiang et Leon Dang), de meeste stemmen heeft bijeengehaald op de website die voor dit gebeuren werd aangemaakt. Maar zij hebben deze wedstrijd niet gewonnen… . De weerhouden ontwerpen zijn de Millechili (eerste fotootje bovenaan links), Fiorano (tweede fotootje), Tre Diviso (derde fotootje) en de Ascari (vierde fotootje).
De jury
Zij die de winnaars hebben gekozen zijn uiteraard afkomstig uit de design wereld, Ferrari, Pininfarina en de Fiat galaxy: Luca di Montezemolo, Piero Ferrari, Jean Todt, Amedeo Felisa, Donato Coco, Massimo Fumarola, Sergio Pininfarina, Ken Okuyama, Giuseppe Bonollo en Frank Stephenson.
De laureaten
- De “Millechili” van Luis Agullo Spottorno (Spanje) en Felix Hiller (Duitsland) van het « Istituto Europeo di Design” van Turijn.
- De “Fiorano” van de Britten Rob Battams en Tom Hardman, bijgestaan door David Imai uit de VSA, van de “Coventry University School of Art & Design”.
- De “Tre Divisio” van de Japanners Daisuke Nagasato, Hiroaki Yakubo et de Koreaan Kim Teakyung van de « Tokyo Communication Arts ».
- De “Ascari” van de Italianen Manuele Amprimo, Werner Gruber et de Koreaan Yu Jae-Cheul van het « Istituto Europeo di Design” van Turijn.
Bron : Ferrari