De koning van de muscle cars laat zich niet zomaar van de troon stoten door enkele nieuwe pretendenten. De Mustang reageert op de Chevrolet Camaro en de Dodge Charger met een facelift. De Mustang heeft hierdoor meer uitstraling dan ooit.

Goed bekeken?

Het is moeilijk om naast zo'n tronie te kijken. De nieuwe, hogere motorkap belooft bergen te verzetten. Het massievere radiatorrooster en de nieuwe luchtinlaten bekennen meteen kleur: dit beest heeft temperament. De achterkant is nog altijd even hoog, en kreeg hertekende lichten.

Amerikaanse opties

Het hoeft geen betoog dat de Amerikanen gevoel hebben voor show. Oordeel zelf: zodra de deuren vergrendeld zijn, projecteren de spiegels een Mustang-beeld op de grond. Tja, mannen blijven kinderen! De uitrustingslijst (of beter: lijst met gadgets) houdt daar niet op. De Recaro-zetels zijn nu beschikbaar op alle versies en we zien nieuwe geluidsinstallaties (zeer belangrijk in het land van uncle Sam), nieuwe velgen en andere koetswerkkleuren.

Motor

Het grote spektakel bevindt zich onder de motorkap, met ofwel een recente V6 of een vijfliter V8 met 420 pk. Het weggedrag is nooit het sterke punt van de Mustang geweest, maar het zogeheten Track Pack zet de situatie recht met grotere remmen en een zelfblokkerend differentieel.

Ben je eerder nostalgisch? Dan is de Boss 302 iets voor jou. De naam spreekt boekdelen. Deze variant voert het vermogen op tot 444 pk. Bovendien wordt jouw bolide gespoten in een opvallend geel, voorzien van zwarte stickers die herinneren aan de Mustang Boss uit de jaren zeventig.