Altijd meer … lijkt wel het motto te zijn van een aantal Teutoonse tuners. Nadat ze ons al op een BMW M5 met adembenemende prestaties trakteerden, verlegt G-Power de grenzen nog maar eens met hun versie van de BMW M6 ... die een nogal specifieke look meekreeg...

Mad Max

Sommige tuners prefereren een eerder discreet design om hun beresterke mechaniek te camoufleren, maar G-Power koos voor de tegenovergestelde benadering. Dit betekent dat zowel uitlaat, spoilers, luchtinlaten en andere attributen van het overgedimensioneerde soort zijn. Uiteraard wordt er kwistig met carbon rondgestrooid, waarbij zowel de vleugel op de koffer, de centrale console, de deurdrempels en de boordplank in het dure goedje worden uitgevoerd. Stoelen en stuur worden met geperforeerd Nappa overtrokken terwijl de snelheidsmeter met een explicite 400 km/u eindigt.

Licht en “geboost”

Onder de motorkap werd het grootste werk gepresteerd. Puur voor het plezier werd de 5 liter V10 van twee turbo's voorzien, waardoor het vermogen tussen 7500 en 8000 toeren 750 pk bedraagt ! Het koppel zou volgens G-Power bij 5000 toeren 800 Nm bedragen. Met alles vrij haalt de wagen 370 km/u, maar om redelijk te blijven (alles is relatief) wordt de top op 340 km/u beperkt. Maar het zou kunnen zijn dat ze daarmee vermijden om op nog extremere banden te moeten overschakelen. G-Power hield het echter niet bij een grotere cavalerie. Ze slaagden er ook in om het gewicht wat naar beneden te halen waarbij ze titanium voor de uitlaat gebruikten terwijl stoelen en remmen uit ceramische materialen vervaardigd worden.

De cijfers

Wat de acceleratie betreft is er maar weinig concurrentie: van 0 tot 100 verstrijken er 4,4 seconden, van 0 tot 200 vergaan er slechts 9,6 seconden en voor dezelfde sprint tot 300 km/u zijn er maar 26 tellen nodig. Tenslotte nog een getalletje: 360.000 … Dat is de prijs ...in euro's … En vergeleken met de 115.850 € van een standaard M6 ….