Afgelopen zomer onthulde General Motors de achtste generatie van zijn legendarische sportwagen Corvette. Deze C8 is een ware revolutie voor het model, want hij stapt over van een voorin geplaatste motor naar een architectuur met middenmotor. Omdat de Corvette in de VS altijd al een beetje de supercar voor het volk is geweest, mocht hij niet duurder worden dan zijn voorganger. Daarom kost de basisversie er 59.995 dollar ondanks de kolossale investering die gepaard is gegaan met de ontwikkeling van het nieuwe platform. De Amerikaanse website Motortrend heeft echter met een hoge pief van GM gesproken die heeft verklapt dat die prijs veel te laag is: om winst te maken op een C8 moet GM hem voor minstens 80.000 dollar verkopen. De constructeur rekent erop dat zoveel mogelijk klanten hun auto zullen upgraden met opties zoals betere banden – hoe gek het ook klinkt, standaard staat de C8 op vierseizoensbanden – of dat ze zullen kiezen voor een hoger uitrustingsniveau. Anderzijds, zo berekende de marketingdienst, zijn maar weinig klanten bereid om meer dan 100.000 dollar neer te tellen voor een Corvette. Daarom mag de basisprijs niet te hoog worden, want anders wordt het verschil te klein met de toekomstige performance-versie Z06,die begint bij 82.990 dollar.