Honda acht de tijd rijp voor een gefacelifte Accord. De grote middenklasser ging onder het mes en verschijnt in zijn nieuwe vorm op de autoshow van Genève. De operatie blijft beperkt, maar we zien onder meer een nieuwe sportversie: de Type S.
Onder het vergrootglas
De esthetische aanpassingen hebben betrekking op de voorzijde, met nieuwe koplampen, een andere bumper en een hertekend radiatorrooster. De sedan evolueert achteraan heel subtiel dankzij nieuwe lichtblokken. Niets om over naar huis te schrijven denk je wellicht. In het interieur zien we enkele metaalkleurige accenten en een deels lederen bekleding op de versie Type S.
Technologie
Honda werkte aan de ophanging om de Accord comfortabeler en tegelijk stabieler te maken. Nog op het vlak van comfort werden geluid en trillingen teruggedrongen. Qua uitrusting stippen we de nieuwe Active Cornering Lights aan, die de binnenkant van de bocht verlichten.
Verbeterde diesel
De 2.2 diesel is zeker niet meer van de jongsten, maar blijft een referentie inzake raffinement en soepelheid. Hij levert 150 pk en ziet zijn CO2-uitstoot dalen dankzij een lagere wrijving: min 9 g/km voor de manuele versie en min 11 g/km voor de automaat. De Type S krijgt dezelfde motor, maar dan met 180 pk. Dat mag wat magertjes lijken, maar het is dan ook een Type S en geen Type R. We komen meer te weten over de nieuwe Accord op het salon van Genève in maart.