Onder de motorkap zit nog steeds de tweeliter viercilinder V-TEC turbo. Het vermogen kreeg een upgrade: Honda geeft 320 pk en 400 Nm op. Geen veranderingen aan de aandrijving: die gebeurt nog steeds op de voorwielen via een manuele zesversnellingsbak. Honda geeft wel mee dat die laatste een automatische tussengasfunctie krijgt.
Qua chassis lijkt Honda een evenwicht gezocht te hebben tussen dagelijkse veelzijdigheid en pure prestaties. Het mechanische sperdifferentieel is bijvoorbeeld nog steeds van de partij, maar er is ook een gestuurde ophanging. Net als drie rijmodi: Comfort, Sport en +R, voor circuitgebruik.
Aerodynamica
Wie graag bochten neemt tegen hoge snelheden mag gerust zijn: “De gloednieuwe Type R krijgt een beter uitgewerkte aerodynamica dan zijn voorganger, met een gladdere onderkant, een fijnere achtervleugel en wervelgeneratorvinnen onderaan de daklijn. Het koetswerk […] bewaart een perfecte balans tussen lift en drag, wat de stabiliteit aan hoge snelheden ten goede komt.”Ontdek meer inzichten
Honda