De Japanse constructeur vangt het gebrek aan een dieselmotor in het gamma van de kleine Jazz op met een hybride variant. De aanpassingen blijven niet beperkt tot deze versie, want elke Jazz krijgt een kleine facelift.

Hybride

Laten we beginnen met de hybride, die de aandrijflijn overneemt van de Insight: een 1.3 benzinemotor met 88 pk gekoppeld aan een elektrische module en een automaat met continu variabele transmissie (CVT). De batterijen kregen een plekje onder de koffervloer. De CO2-uitstoot bedraagt 104 g/km, genoeg om de federale premie van 15 procent van de aankoopprijs binnen te halen.    

Andere nieuwigheden

In de rest van het gamma verandert de afstelling van de ophanging en verschijnt een CVT-automaat naast de huidige manuele vijfversnellingsbak. Uiterlijk veranderen de bumpers, de neus en de achterlichten. Vanbinnen tilt Honda de materialen en de presentatie naar een hoger niveau.

De klassieke motoren werden lichtjes herzien om minder te verbruiken. De 1.2 met 90 pk haalt een CO2-uitstoot van 123 g/km, de 1.4 met 100 pk zet een waarde van 126 g/km neer.