Iedereen herinnert zich wel de eerste Crossrunner. Het model werd in 2011 geïntroduceerd en was een trail-versie van de VFR en dat model heeft nu lang genoeg meegedraaid. Terwijl de meeste fabrikanten geduldig wachten tot de Intermot eind deze maand, onthulde Honda - na de nieuwe Gold Wing - deze week de nieuwe Crossrunner.
Met een vernieuwde VFR in het gamma kon een fikse update aan de VFR800X niet uitblijven. De trail krijgt aan het motorblok en het chassis dezelfde upgrade als z’n grote broer. Dat wil zeggen: langere veerwegen voor en achter en tractiecontrole. Verder beschikt de bestuurder nu ook over LED-lichten, verwarmde handvaten, ABS en richtingaanwijzers die zichzelf uitzetten na verloop van tijd.
De 800cc V4 levert 106 pk aan 10.250 tr/min. Ruimschoots voldoende voor een stevige brok rijplezier. En wie snel tot stilstand moet komen, die kan vertrouwen op de 310 mm remschijven vooraan met radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen en ABS. Met deze nieuwe versie trekt Honda de DNA-bloedlijn van de VFR verder door: genieten van de aspecten van het motorrijden in alle comfort.