Hyundai is de laatste tijd erg aan het vernieuwen maar laat niet na om ook te innoveren. Op het Salon van Seoel stellen zij de eerste hybride voor waarbij de thermische motor op gas werkt. Deze originele oplossing houdt de CO2 uitstoot erg laag (102 gr/km) maar beperkt eveneens de andere schadelijke gassen met niet minder dan 90 %.
 

Lithium-ion polymeer
 

De Elantra LPI HEV is de eerste auto die gebruikt maakt van geëvolueerde Lithium-ion polymeer batterijen. Deze drijven een 15 kw en 125 Nm sterke elektromotor aan die de thermische eenheid komt versterken. Die ontwikkelt op zijn beurt 115 pk en werkt zoals gezegd op LPG. Hiermee accelereert de Elantra in 12 seconden van 0 tot 100 en wordt hij 188 km/u snel. Een versnellingsbak met continu variabele overbrenging (CVT) zorgt dat het vermogen naar de voorwielen wordt geleid.
 

Voor Korea
 

Een eerste tijd zal de wagen alleen in Korea verdeeld worden maar markten waar het LPG-net sterk genoeg is worden later ook bevoorraad. Hyundai laat ook al weten dat de voor 2010 voorziene nieuwe Sonata ook een hybride-variant zal krijgen.