De Genesis Coupé is het Metallica van de autowereld: het recept is ouderwets, maar smaakt nog altijd even goed zodra je ervan proeft. Na de presentatie van de kleine zus Veloster vertoonde de stijl van de grotere Genesis enkele rimpeltjes. Hyundai brengt hem weer op smaak met een facelift.
Grondige facelift
We hebben al veel minder spectaculaire facelifts gezien dan deze. De ontwerpers lieten zich vooral inspireren door de Veloster, al speelt de Genesis op een ander niveau. Zoals Bambi tegen de Leeuwenkoning. Het nieuwe radiatorrooster is erg mannelijk. De nieuwe Genesis onderscheidt zich van de vorige door een dreigende blik, nieuwe luchtinlaten en hertekende achterlichten. In het interieur zijn de materialen van edeler afkomst dan vroeger (dat was niet zo moeilijk) en kreeg het geheel een nieuw ontwerp.
Onder de kap
Mooi, dat nieuwe kleedje, maar schuilt er ook iets onder? Hyundai heeft de handen uit de mouwen gestoken. En geen klein beetje. De tweeliter turbo wint 65 pk en levert nu 275 pk en een koppel van dik 370 Nm. Dat verschil zul je zeker voelen achter het stuur.
De prestaties van de viercilinder leunen gevaarlijk dicht aan bij die van de vorige V6. Hyundai bleef niet bij de pakken zitten en spuit de brandstof van de 3.8 V6 vanaf nu rechtstreeks in. Resultaat: 350 pk en 400 Nm. Elke versie krijgt een manuele zesversnellingsbak en in optie is een achttrapsautomaat beschikbaar.
Tegenwoordig is het beste van twee werelden mogelijk: ondanks de verbeterde prestaties, daalt het verbruik.