De Genesis coupé, op basis van de berline, is de eerste echte sportwagen van het Koreaanse merk.

Een aantrekkelijke stijl

Op esthetisch vlak hoeft de Genesis coupé niet onder te doen voor zijn Europese concurrenten. Zijn strakke lijn, dreigende blik en gespierde look stralen vermogen uit. De lange wielbasis en de korte overstekken zijn karakteristiek aan dit model.

Voor het interieur hebben ze voor een kwalitatieve en sportieve filosofie gekozen. Sommige onderdelen zijn zelf futuristisch te noemen.

Een evenwichtige achterwielaandrijving

Hyundai heeft bijzonder veel aandacht geschonken aan de gewichtsverdeling van hun coupé, met een 55/45 verhouding op de voor en achteras. Ook het remsysteem werd op de gepaste manier aangepast. Gelukkig maar, want deze Genesis Coupé is tot heel wat in staat!

210 tot 310 pk

Hyundai start met twee motoren. De kleinste is een viercilinder met turbo van 2 liter, 210 pk en 30.5 kg/m koppel aan 2.000 tr/min. Voor de sprint van 0 tot 100 km/u zijn er 8.3 seconden nodig. Voor de fans van zware atmosferische motoren heeft Hyundai een zware V6 van 3.8 liter voorzien. De motor kwam in 2004 op de markt, maar werd voor de gelegenheid een beetje pittiger gemaakt. Hij is volledig uit aluminium vervaardigd en is goed voor 310 pk aan 6.300 tr/min en een koppel van 36.8 kg/m aan 4.700 tr/min. Gekoppeld aan een automatische of handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen heeft hij slechts 6.3 seconden nodig om van 0 tot 100 km/u te geraken.