Voor het eerst hebben de Zuid-Koreanen voor dit segment een driedeurs ontworpen die grondig verschilt van de vijfdeursversie. Vandaar dat ze hem zelfs i20 Coupé durven te noemen. Beide modellen werden in het begin parallel ontworpen en hebben andere A-, B- en C-stijlen. De i20 driedeurs borduurt voort op het thema van het zwevende dak, dat hier 25 mm lager ligt. Let ook op het verfijnde zwarte accent in de C-stijl, de hertekende bumpers, de specifieke 17-duimsvelgen en de sportieve dakspoiler.
Hyundai belooft dat de i20 Coupé even ruim is als vijfdeurs. Meer nog: in de nieuwe achterpartij werd zelfs nog 10 liter extra bagageruimte gevonden (336 liter in de Coupé). Langere deuren en voorzetels met een geheugenfunctie moeten een vlotte toegang tot de achterbank garanderen.
Van het i20-duo hoopt Hyundai jaarlijks 100.000 stuks te verkopen in Europa, onder meer dankzij een nieuwe generatie 1.0 benzinemotoren met 100 en 120 pk. De i20 vijfdeurs en Coupé krijgen overigens hetzelfde motorengamma.