Na de kleine i10 afgelopen februari is het de beurt aan zijn grote broertje i20 om een midlifefacelift te krijgen, aangezien het model in 2020 werd gelanceerd. En ja, de Koreaanse hatchback is wel degelijk veranderd. De esthetische evoluties springen niet direct in het oog, maar Hyundai verzekert ons wel dat "de voorbumper en de grille fijngeslepen zijn". Achteraan zijn de bumper en de lichtblokken ook (zeer licht) hertekend. Hoe dan ook blijft de i20 zijn sportieve en zelfverzekerde stijl behouden.



Nog beter uitgerust

Aan boord worden de tellers voortaan standaard vergezeld door een klein schermpje van 4,2 inch. Optioneel kan je ook kiezen voor een volledig digitale tellerpartij van 10,25 inch. Het centrale scherm gaat van zijn kant optioneel tot 10,25 inch en kan voortaan updates krijgen via het internet. De verbeterde uitrusting wordt vervolledigd door een noodremhulp met herkenning van fietsers, meerkleurige sfeerverlichting aan boord en een adaptieve cruise control die gebruik maakt van GPS-gegevens om de snelheid aan te passen in de bochten.

Milde hybrides vanaf het derde kwartaal

Onder de motorkap worden de 1 liter-driecilinder benzinemotoren (met 100 of 120 pk) voortaan ondersteund door een mild hybride systeem op 48 V. De motoren kunnen ook gekoppeld worden aan een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling, naast de standaard meegeleverde manuele zesbak. De Hyundai i20 facelift gaat vanaf het derde kwartaal van 2023 in productie. Het valt nog te bezien of de prijs ook een 'upgrade' krijgt.