Het is al 2012, de Hyundai i20 is dus toe aan een kleine facelift. De kleine Zuid-Koreaan poedert zijn neusje wat bij en geniet van een nieuwe dieselmotor die een record neerzet in het segment: 84 g CO2/km.
Ontwerptaal
Fluidic sculpture is de mystieuze term die Hyundai gebruikt om zijn ontwerptaal te omschrijven. Hier komt ze tot uiting in een nieuw front met aangepaste grille, motorkap, bumper, koplampen en luchtroosters. Achteraan werd de bumper en de verlichting vernieuwd. In het interieur werkte Hyundai vooral aan de kwaliteit van de materialen.
Motoren
De grootste nieuwigheid ligt onder de motorkap, waar een nieuwe 1.1 driecilinder diesel met 75 pk verschijnt. Gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak belooft deze i20 een CO2-uitstoot van 84 g/km. Momenteel doet alleen de Toyota Yaris Hybride (die ook voorgesteld wordt in Genève) beter in dit segment.
De rest van het gamma werd vereenvoudigd en verbeterd. Blijven op het programma staan: de 1.4 diesel met 90 pk en 108 g CO2/km, de 1.25 benzine met 85 pk (7 pk winst) en 114 g CO2/km en aan de top de 1.4 benzine met 100 pk.
Tot slot heeft Hyundai de ophanging en de isolatie van geluiden en trillingen verbeterd. ESP is nog altijd standaard op het volledige gamma, net als 5 jaar garantie.