Tot nu toe was de Tucson alleen beschikbaar als automaat met de 1.6 turbobenzine en de 2.0 CRDi diesel. Motoren waar duidelijk niet zo veel vraag naar is. Hyundai doet er dus goed aan om het gamma uit te breiden met een 1.7 CRDi, gekoppeld aan de zeer goede automatische versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Bij deze gelegenheid wint de motor ook nog een handvol paarden en Newtonmeters, waardoor deze waarden klimmen tot respectievelijk 141 pk en 340 Nm.
Met deze aandrijving, legt het model 0 tot 100 km/u af in 11,5 seconden (wat aanzienlijk beter is dan de 1.7 CRDi met 115 pk en handgeschakelde versnellingsbak). We geven nog mee dat deze nieuwe variant alleen beschikbaar is met voorwielaandrijving. Vier op de vijf klanten kiezen namelijk een Tucson die alleen de voorwielen aandrijft. Hierdoor haalt hij ook een lage CO2-uitstoot van 129 g/km.