September 2011 gaat er tegenover vorig jaar 12% op achteruit, de verkoop blijft dus in het slop zitten en op jaarbasis gaat de volledige markt met 24.399 exemplaren er nog maar met 2% op vooruit. Piaggio blijft de lijst aanvoeren met 276 inschrijvingen voor september, wat overeenkomt met een stijging van 2%, ver voor Honda met 174 exemplaren, een achteruitgang van 27%. Sym blijft Yamaha voor, dat zowat 58% verliest, daarop volgen BMW (+23%), Kymco (+14%), KTM (+23%), Kawasaki (-5%), Suzuki (-27%) en Harley-Davidson (+35%).


Op jaarbasis veranderen de posities bijna niet: Piaggio (+12%) blijft nog altijd Honda (+19%) voor, Yamaha (-4%), BMW (-4%), Sym. Kawasaki (-14%) neemt de zesde plaats over van Harley (+22%). Daarna volgen Kymco (+29%), Suzuki (-34%) en Neco (+312%).

Buiten de scooters, die blijkbaar geen last hebben van de crisis, heeft iedereen het meer dan moeilijk. Zullen ze enkel moeten (over)leven van de verkoop aan een handvol afficionados, of moeten er drastische veranderingen doorgevoerd worden? Misschien krijgen we daar in Milaan wat antwoorden op, maar buiten een eventuele last minute verrassing hebben we ook daar onze twijfels over ...