November was een korte maand, maar met 838 inschrijvingen stelt dat toch een vooruitgang van 15% voor. Dat zijn 112 exemplaren meer dan in november 2010.
Buiten Yamaha (56 exemplaren tegenover 83), Harley Davidson (34 tegenover 36) en Suzuki (16 tegenover 24) hebben zowat alle constructeurs een mooie maand gehad en gegroeid tegenover vorig jaar. We is het moeilijk om uit die beperkte cijfers conclusies te trekken.
Honda heeft met 156 exemplaren tegenover 90 de grootste vooruitgang gekend. Piaggio verkocht er 107 tegenover 94, en Neco verdrievoudigd met 31 exemplaren bijna zijn verkoop. Op jaarbasis is er nog altijd een groei van 1,66 %. Er werden tot nu toe al 26.535 exemplaren verkocht, waarvan de Piaggio groep het grootste deel voor zijn rekening neemt met 17 % marktaandeel. Honda eist 11,5 % van het marktaandeel op, voor Yamaha (10 %), voor BMW dat -3% achteruit gaat, Sym (+3%), Harley-Davidson (+17%), Kawasaki (-14%), Kymco (+28%), Suzuki (-34%) en Neco (+237%).
Al bij al valt het dus allemaal nog mee, want we hadden ons na enkele persconferenties op het salon eigenlijk aan erger verwacht. Nu de aantrekkelijke premies voor enkele kleine stadswagens verdwijnen is dit misschien het moment waarop sommige bestuurders een tweewieler als alternatief zouden kunnen overwegen. Niet te vergeten dat er in januari op de Heizel ook nog eens een pak nieuwigheden voorgesteld zullen worden.