De XK volgt de XF, en maakt gebruik van de gelegenheid om zelf enkele wijzigingen te ondergaan om de concurrentie bij te benen. Op het programma staan enkele esthetische wijzigingen, een nieuwe ergonomie en krachtige motoren! De eerste leveringen zijn voorzien (afhangend van de vraag en het land) voor maart van dit jaar.

Onder de motorkap

De grootste wijzigingen zitten onder de motorkap. De vorige V8 van 4.2 liter is niet langer, en werd vervangen door een gloednieuwe V8 van 5 liter met directe injectie. In de atmosferische versie is hij goed voor 385 pk en 515 Nm, en een sprint van 0 tot 100 km/u in 5.2 seconden. Voor de “R” versie komt daar een turbo bij en loopt het vermogen op tot 510 pk, 625 Nm koppel, en een 0 tot 96 km/u in 4.6 seconden! Jaguar maakt nog steeds gebruik van een automatische versnellingsbak met zes versnellingen.

Het verbruik en de CO2 uitstoot veranderen niet.

Elektronisch differentieel

De XKR zal als eerste Jaguar standaard gebruik maken van een actief elektronisch differentieel. Dat systeem moet instaan voor een optimale transmissie van het vermogen op de achteras.

Sportiever

Jaguar is er in geslaagd om de sensuele look van het model te behouden, maar hij ziet er wat sportiever uit. De esthetische wijzigingen blijven echter beperkt tot een agressiever voorsteven, nieuwe achteruitkijkspiegels met ingebouwde LED verlichting, nieuwe achterlichten, ook op basis van LED’s, en nieuwe laterale luchtinlaten.