In New York heeft Kawasaki nominaties voor een internationale award in de wacht gesleept voor de 55ste editie van het New York Festivals. De International Advertising Awards maken deel uit van een internationaal evenement, en kan aanzien worden als een van de meest gevarieerde en fel begeerde competities ter wereld.
In dit uiterst competitief wereldje heeft Pool Productions - het bedrijf dat al tientallen jaren met Kawasaki Motors Europe samenwerkt - twee van zijn meest recente producties ingeschreven, en dat in maar liefst vijf verschillende categorieën.
Z800 en ZX-5R 636
De film voor de Z800 hebben ze ingeschreven voor de Production design/Art direction, Cinematography en Event Venue. Pool Productions en Kawasaki hebben in elk geval al alle redenen om te vieren, want ze kregen onlangs het bericht dat de vijf inschrijvingen de finale hebben gehaald.
De piste EN de weg
Pool Productions: "Voor de Ninja ZX-6R was het de bedoeling om duidelijk te maken dat het om een machine ging dat zowel op de piste als op de baan gebruikt kan worden. In samenwerking met Kawasaki Motors Europe, Kawasaki Motors Corporation US en Kawasaki Heavy Industries Japan, hebben we ervoor gekozen om te draaien op de Isle of Man, wereldwijd bekend voor zijn jaarlijkse races en recent ook de TT. Het resultaat is ronduit indrukwekkend."
De beelden
Frank Zoontjes, Senior Brand Officer bij Kawasaki Motors Europe, is bijzonder tevreden met het behaalde succes en is er van overtuigd dat er tijdens de ceremonie, eind april in Las Vegas, nog meer erkenning zal volgen. "De bedoeling van deze producties is om de personaliteit en karakter van onze modellen in de verf te zetten. Mochten deze voorbeelden als opmerkelijk kunnen beschouwd worden in hun categorie, dan zal dat een mooie beloning betekenen voor al wie aan dit project heeft meegewerkt."
Backstage
Kawasaki zou weldra de 'backstages" van de video van de Ninja ZX-6R 636 publiek moeten maken. De nieuwe Ninja, toevertrouwd aan TT expert James Hillier, heeft bij het draaien van de spot de meest veeleisende delen van het parcours kunnen verkennen. Een spot dat goed op weg is om de meest populaire van zijn categorie te worden op Youtube en andere sociale media.
Making of
De productie laat ook zien hoe het team, de directeur, producer, helikopterpiloot en de Isle of Man Government's liaison Officer deze ervaring hebben meegemaakt.
De internationale primeur was voir vandaag, 14 februari, een moment voir Frank Zoontjes, Senior Brand Officer voor Kawasaki Motors Europe, om het hèle team te bedanken. "De Ninja ZX-6R 636 was de beste lancering waard, en de omgeving van het TT circuit was de perfecte omgeving. Dit was een uitdagende en interessante film om te maken. Het was dan ook voor de hand liggend om te tonen hoe we dit hebben gedaan. We hopen in elk geval dat onze fans er van zullen genieten."