Bruno Wouters

17 JAN 2012

Kawasaki op het salon

Op de stand van Kwasaki staan een mooi aantal nieuwigheden tentoon, met in het bijzonder de nieuwe ER-6n en de ER-6f, twee betaalbare, pittige maar redelijke modellen. Deze tweecilinders tonen nog maar eens aan dat er niet noodzakelijk naar zwaardere modellen gekeken moet worden als het op rijplezier aankomt. De ER-6 is vanaf nu ook alleen nog maar verkrijgbaar met ABS en kosten 7.399 € voor de “naked”, en 7.699 € met koetswerk. De nieuwe modellen werden grondig herzien, maar de lijn en de geest van het model bleef bewaard. Onder de nieuwigheden zit een nieuw kader, zadel en een completer dashboard. Ook aan de motor hebben ze gesleuteld, met meer koppel als resultaat. Met de komst van dit nieuw model kunnen er nu mooie zaken gedaan worden met de modellen van 2010 aan 6.299 € en 6.599 €.

Een ander opmerkelijk model op de stand is de Versys 1000, een model waar de motor van de Z1000SX als basis werd gebruikt. Hij kreeg de look mee van een “trail”, wat meteen de link legt naar de Versys 650. Kawasaki heeft aan de motor gewerkt om over meer vermogen en koppel te beschikken bij lage en middelmatige toerentallen. De Versys 1000 is op die manier ook de eerste “trail” met een viercilinder op de markt.

De ZZR1400, met andere woorden de grondraket van Kawasaki, werd ook onder handen genomen door de ingenieurs en beschikt nu over 200 tot 210 pk. Dit laat Kawasaki toe om de concurrentie de loef af te steken, wat ze in dit reclamespotje op een leuke manier duidelijk maken. Het nadeel is dat het voor de meesten onder ons moeilijk zal zijn om de indrukwekkende capaciteiten van dit model volledig uit te buiten!

Ten slotte is er nog de W800 en zijn zwart en gouden “Special Edition”, en een aantal nieuwe koetswerkkleuren voor 2012.

Advertentie
Advertentie
Advertentie