Over de esthetische evolutie hoeven niet uit te wijden, want de Cee’d blijft bijna hetzelfde. Kenners zullen de hertekende bumpers, de led-achterlichten en het nieuwe radiatorrooster opmerken. In het interieur hield Kia zich vooral bezig met de kwaliteitsperceptie (door enkele chroomaccenten toe te voegen) en met geluiden (extra isolatie).

Nieuwe motor

Het hoogtepunt van deze vernieuwingsoperatie vind je onder de motorkap. Hoop niet op een V6 biturbo, maar Kia introduceert een kleine driecilinder instapmotor met één liter cilinderinhoud en  turbocompressor. Deze benzinemotor ontwikkelt 100 of 120 pk, in beide gevallen met een koppel van 172 Nm. Bij de diesels verminderde Kia de wrijving voor een beter resultaat aan de pomp en lagere CO2-uitstoot. Die waarden dalen tot 94 g/km (1.6 CRDi 110 ISG).

GT

Ook de sportiefste versie heeft recht op kleine aanpassingen. De 1.6 benzinemotor is nog altijd 204 pk sterk, maar een nieuwe turbo geeft hem meer pit bij zeer lage toeren. De prestaties zijn gevoelig verbeterd, terwijl Kia een lager verbruik belooft. Tot slot werden de remmen verstevigd en zorgt de GT-knop voor een artificieel sterker motorgeluid in het interieur.

Uitrusting

De verbeterde uitrusting omvat een waarschuwing voor maximumsnelheden, een geautomatiseerd parkeersysteem, waarschuwing voor kruisend verkeer wanneer je achteruit rijdt, waarschuwing voor de dode hoek en een krachtiger navigatiesysteem met internetverbinding. Kia heeft ook de afstelling van de ophanging verfijnd (voor een beter evenwicht tussen comfort en dynamiek) en de trillingen en rijgeluiden verminderd.