De Defender van Land Rover ondergaat nog maar eens een zachte evolutie dankzij de komst van een aan de huidige normen aangepaste mechaniek.
Uiterlijk verandert de Defender maar weinig, en zullen enkel de puristen het verschil merken aan een (heel) lichtjes aangepaste voorkant.
De echte, en grote veranderingen zitten van binnen met een nieuw en uit één stuk vervaardigt dashboard, dat er moderner uitziet dan het vorige model. De verschillende variaties voor het koetswerk (90, 110 en 130 duim) blijven bestaan, maar deze nieuwe uitgave krijgt er een 110 Station Wagon uitvoering bij. Die bevat 7 zitplaatsen, ideaal dus voor uitstapjes of een safari.
De grote evolutie zit hem in de nieuwe dieselmotor van 2.4 liter met 122 pk voor een koppel van 360 Nm aan 2.000 tr/min. Gekoppeld aan een versnellingsbak met zes versnellingen zal dit motorblok voor wat verjonging zorgen en nog enkele jaren dienst.
Ontdek meer inzichten
Land Rover