De premium berline van de Japanse constructeur krijgt voor 2009 enkele aanpassingen waaronder enkele discrete esthetische evoluties en minder CO2 uitstoot voor de dieselversie.

L-finesse

De « L-finesse » filosofie vormt de basis voor de esthetische evolutie van het model. Hij krijgt een nieuwe voorsteven die goed 10 mm naar voren werd geschoven en nieuwe koplampen. De oversteek vooraan werd ook langer waardoor de IS nu 4.585 mm wordt. De achteruitkijkspiegels met ingebouwde LED knipperlichten zijn ook nieuw. Ook de achterlichten zijn nieuw en werden wat breder. Nieuwe velgen van 17 en 18 duim maken het geheel af.

Driekleur

Het interieur wordt afgewerkt in drie verschillende kleuren en naast de hoofdkleur is er nog keuze tussen grijze en bruine houtinleg. De achterste zitplaatsen worden van opklapbare hoofdsteunen voorzien. De nieuwe centrale console geeft de indruk dat ze lager staat, maar dat is alleen maar een indruk. Alle bedieningsknoppen zijn aangepast, hebben een betere ergonomie en zien er kwalitatief beter uit. Het bedieningspaneel is vereenvoudigd en de bedieningsknoppen krijgen een veranderlijke verlichting, een nachtverlichting en nieuwe logo’s.

Technisch

Voor deze nieuwe IS werden de ophanging, de stuurinrichting en het remsysteem herzien wat voor een betere doeltreffendheid zorgt. De automatische versnellingsbak van de IS 250 evolueerde ook en schakelt nu vlotter terug. De handgeschakelde §-bak van de IS 220d is er ook op vooruitgegaan en voelt nu veel communicatiever aan.
De CO2 uitstoot van de normale en de sportversie van IS 220d daalt met respectievelijk 8 en 12% en bedraagt nu 179 en 148 gr/km.