De NX moet het succes van de grotere RX herhalen in het segment waar vandaag de BMW X3, Audi Q5 en Mercedes GLK actief zijn. De NX heeft een gespierde look – kijk maar naar de imposante grille en hoekige koetswerkvormen – maar gaat hierin niet zo ver als het studiemodel LF-NX, zoals voorgesteld op het salon van Frankfurt vorig jaar.
Interieur
Binnenin wil Lexus het gevoel van een sportwagen opwekken (G-sensor, boostmetertje, …) en is heel wat moderne uitrusting voorzien. Zo kun je smartphones draadloos opladen of met een touchpad het centrale multimediasysteem bedienen. Een panoramisch zicht rond de auto, waarschuwing voor kruisend verkeer wanneer je achteruit rijdt en dodehoeksysteem garanderen de veiligheid.
Hybride
Het is nog niet helemaal duidelijk welke motoren Lexus bij ons aanbiedt, maar internationaal staan drie varianten op het programma. Uiteraard is er een benzinehybride, de NX 300h. In de NX 200t ligt een gloednieuwe tweeliter turbobenzine, terwijl de NX 200 aangedreven wordt door een atmosferische tweeliter. Omdat veel klanten in dit segment geen belang hechten aan terreincapaciteiten, is elke motor leverbaar met keuze tussen voor- of vierwielaandrijving.