Een nieuwe Lotusmodel laat altijd de inkt vloeien. Zeker als er het om een volledig nieuw model gaat dat bovendien een nieuwe niche creëert. Of ken jij nog andere 2+2 coupé’s met centrale motor. Uiteraard waren er de Lamborghini Urraco, de Dino 308 GT4 en de Ferrari Mondial maar die waren niet bepaald succesvol of werden eerder bij mondjesmaat geproduceerd. Bovendien kan je de Evora ook nog als tweezitter verkrijgen.
Topuitrusting voor de eerste exemplaren
De eerste 450 voertuigen worden vanaf de maand mei geleverd en krijgen een erg complete uitrusting mee. Buiten de 2+2 uitvoering worden er immers verscheidene packs voorzien. Zo zien we een top-audio uitrusting met Aux, iPod en USB –aansluitingen; het Sport-pack zorgt voor een aangepast ESP, betere respons van het gaspedaal, toerentalbegrenzer en anti-spin … Bovendien krijgt de auto nog een diffuser, een oliekoeler en specifieke remmen mee. Tenslotte ronden bi-xenonlichten, een achteruitrijcamera en elektrisch inklapbare spiegels het lijstje af.
Verbruik
De 3500 cc metende V6 produceert 280 pk en 342 Nm. Origineel komt hij van bij Toyota maar de Britse ingenieurs namen hem grondig onder handen. Lotus kondigt een gemiddelde verbruik van 8,7 liter per honderd aan en voorziet een CO2-uitstoot van 205 gr/km.
De prijzen !
In België start de Evora aan 61,809 €. Als je jouw Evora met twee extra zeteltjes wil, moet je 65.378 € neertellen.
Een cabrio … in de toekomst
Lotus plant om haar sportieve coupé van een automatische bak met 6 verhoudingen te voorzien waardoor zijn GrandTourisme roeping nog versterkt wordt. En ze werken zelfs aan een cabrio …