Mazda deed er iets langer over dan zijn klasgenoten om toe te treden tot het segment van de compacte SUV's, maar het Japanse merk toont met de CX-5 wel meteen zijn kunnen. Het design is een meesterwerkje.
Suggestie van vermogen
De CX-5 keert zich af van de stilistische excessen van de huidige Mazda 5. Deze keer dus geen esthetische warboel, maar machtige pennentrekken die de auto een krachtig uiterlijk geven. De lijnen zijn eenvoudig en zuiver en bezorgen de CX-5 een onmiskenbaar karakter. Daar houden we wel van.
Mazda heeft de precieze details van de motoren nog niet vrijgegeven, maar we weten al dat de CX-5 als eerste model kan genieten van de SkyActiv-technologie (onderstel, motoren, transmissies, ...). Die moeten het rendement verhogen en het gewicht verlagen zonder terug te grijpen naar dure technologieën.
120 g/km
Er is een atmosferische tweeliter benzinemotor en een 2.2 dieselmotor beschikbaar. De minst krachtige versie van die laatste met manuele transmissie en aandrijving op de voorwielen (zeker de verkooptopper bij ons) blijft onder een CO2-uitstoot van 120 g/km. Knap werk!