Net als de vierdeurs werd de stationwagon een fractie groter dan zijn voorganger, 9,6 cm in de lengte en 4 cm in de breedte om precies te zijn. Dat komt vooral de ruimte voor de passagiers ten goede, want de koffer blijkt maar lichtjes te groeien. Met vaste achterbank slikt het bagageruim 490 liter (5 liter meer), wat vergroot kan worden tot 1.510 liter (10 liter winst). Ruim voldoende dus, maar het is geen ‘lastezel’ zoals een VW Passat Variant of Skoda Octavia Combi.
De laadruimte is wel slim ingericht. Zo kun je de bank neerklappen in een verhouding 60/40/60 om deze handige C-Klasse als vijf-, vier-, drie- of tweezitter te gebruiken. Eén knopdruk volstaat om de achterbank los te maken en neer te klappen, volledig elektrisch. Een interessante optie is de kofferklep die je opent met een voetbeweging onder de bumper.
Twee gezichten
De breakversie van de C-Klasse is net als zijn voorganger leverbaar met twee verschillende fronten. Standaard is een radiatorrooster met grote geïntegreerde ster, maar de luxeversie Exclusive beschikt over de traditionele, kleinere Mercedes-ster op de motorkap.
Onder die motorkap liggen dezelfde krachtbronnen als in de limousine, met onder meer de 1.6 diesels met 115 en 136 pk die ongetwijfeld heel populair zullen zijn op de fleetmarkt. De C-Klasse break wordt trouwens ook beschikbaar met vierwielaandrijving.
Nieuwe diensten
Qua veiligheidsuitrusting en infotainment heeft de break uiteraard alle troeven van de vierdeurs, maar Mercedes start ook met een reeks nieuwe diensten onder de noemer Mercedes connect me. Een module met simkaart in de auto geeft toegang tot interactieve diensten. Via connect.mercedes.me kun je bijvoorbeeld controleren hoeveel brandstof er nog in de tank zit of de verwarming inschakelen.