Wakan koesterde grote ambities. Het wilde rond een V-twin S&S motorblok een powercruiser bouwen. Zeg maar een super-Buell met een erg exclusief gehalte. Maar de dromen van Waken bleken financieel niet haalbaar en het bedrijf verdween vrij snel van de radar…

Maar kijk, een nieuwe industrieel ziet wel graten in het Wakan-verhaal. Meer zelfs, hij blies er nieuw leven in.

Cédric Klein kocht de plannen en rechten over en sommeerde om een motorfiets te bouwen die in hoge mate gepersonaliseerd kan worden zodat die tot in de kleinste details beantwoordt aan de eisen van de eigenaar. En het resultaat mag er zijn. De Avinton wordt met de hand gemaakt in het zuiden van Frankrijk en wordt opgetrokken uit materialen zoals carbon en aluminium.

Het gamma bestaat uit 3 verschillende modellen: Roadster, GT en Race. Elk model is beschikbaar is zes verschillende afwerkingen: Originale, Vintage, Deluxe, Grand Sport, Super Snake en Cult.

Mocht de klant het aan inspiratie ontbreken dan kan die kiezen uit een lijst van 50 opties of nadenken over welke delen van de motorfiets hij geanodiseerd wil zien. De richtprijzen variëren van 34.000 tot 57.000 euro. De levertermijn schommelt tuisen de drie en negen maanden.

Het hart van de motorfiets is weer een S&S V-twin. De 45° tweecilinder van 1.647 cc ontwikkelt vlot 120 pk en 168 NM koppel aan 3.000 tr/min. En dat voor een rijklaar gewicht van 190 kg.

Wie een glimp van een rijdende Avinton wil opvangen, zal snel moeten zijn…