Er gaat niets boven een dikke V8 met veel pk's om de concurrentie weg te vegen. Mercedes past dit succesrecept toe op de meeste modellen, inclusief de C-Klasse berline en break. De nieuwkomer in het gamma, de C-Klasse Coupé, volgt dit voorbeeld en is er vanaf juli ook als C63 AMG.
Zwaar geschut
Hertekende voor- en achterbumpers, led-dagrijverlichting en twee dubbele uitlaten: de C63 AMG Coupé trekt hard van leer. Wat onder de motorkap ligt, is nog indrukwekkender. Mercedes lepelde de 6.2 V8 benzinemotor met 457 pk bij 6.800 tr/min in de C-Klasse Coupé. Die V8 is een mythe op zich. Hij maakt een spurt naar 100 km/u mogelijk in 4,5 seconden. En het verbruik? 12 l/100 km met een CO2-uitstoot van 280 g/km. De transmissie gebeurt via de uitstekende droge MCT-bak met zeven versnellingen.
AMG Performance Pack
Dit speciale AMG-pakket maakt de C63 AMG Coupé nog sterker. Het vermogen stijgt tot 487 pk en 0 tot 100 km/u duurt een tiende minder lang. Je herkent het pakket aan de rode remzadels, de remschijven vooraan in carbon en het titaniumgrijze inlaatspruitstuk. Het stuurwiel en de spoiler uit koolstofvezel zetten de puntjes op de i.
Absolute veiligheid... in optie
De C-Klasse Coupé zit boordevol veiligheidsuitrusting. Helaas moet je meestal je toevlucht nemen tot de optielijst, een slechte gewoonte van het merk. In willekeurige volgorde vermelden we de slaperigheidsdetector, het remsysteem dat ingrijpt vóór een ongeval en de systemen die je waarschuwen voor weggebruikers in de dode hoek of als je per ongeluk over een wegmarkering rijdt.