De G-Code valt al meteen op door zijn compacte maten: 4,10 meter lang, 1,90 meter breed en maar 1,50 meter hoog. Het is een 2+2 cross-over met deuren die tegengesteld openen. Nadat de bestuurder heeft plaatsgenomen ‘activeert’ hij de auto met een smartphone en komen het instrumentenpaneel en de pedalen uit hun rustpositie. Het stuurwiel plooit open zoals een vlinder en schuift naar de ideale positie.

3D-lichaamsscanners in de zetels controleren fysieke parameters en kunnen de fitheid van de persoon in kwestie tonen op het centrale scherm en op basis hiervan de massagefunctie, verwarming of koeling van de zetels aanpassen. De airco doet er nog een schepje bovenop door de inkomende lucht te zuiveren. De zuurstof die tijdens de waterstofsynthese voor de aandrijving van de auto vrijkomt, wordt indien nodig naar het interieur gestuurd.

Kleine elektriciteitscentrale

Ook de koetswerklak is iets heel bijzonders. Het zogeheten multi-voltaic silver werkt als een gigantische zonnecel én wordt elektrostatisch geladen door de wind. De speciale ophanging van de G-Code helpt ook mee om elektriciteit op te wekken. Handig om de lithium-ionbatterij op te laden, al kan dit ook gewoon aan het stopcontact. Voor de aandrijving zorgen een brandstofcel voorin en een elektromotor achterin.

Lichtspektakel

In de plaats van het radiatorrooster vind je een groot scherm met een Mercedes-logo en twee lamellen. Hierop zie je de huidige aandrijfmodus van de G-Code. Staat hij geparkeerd, dan is er een licht, pulserend blauw. Rijdt hij volledig elektrisch, dan kleuren bewegende sterretjes blauw. In de ecologische hybridemodus wordt dat een paarse tint, in de sportieve Hybrid Sport-stand dan weer vuurrood.

Mercedes geeft aan dat deze G-Code niet an sich gebouwd zal worden, maar enkele stijlkenmerken of technologieën keren mogelijk terug in andere modellen.