François Piette

9 JUN 2008

Mercedes G55 AMG : een dinosaurus op amfetamines

 

Volgend op de recente facelift van de G Klasse komt deze AMG versie bovenaan het lijstje van het gamma te staan. Er komen geen grote veranderingen aan te pas, het gaat hier eigenlijk meer om een update. Die update bevat, onder andere, een nieuw radiatorrooster, 19 duim velgen en een specifieke koetswerkkit. Net zoals op de vorige versie getuigen de laterale uitlaten van de kracht dat met deze versie gepaard gaat.

Laten we het heven hebben over het hart van dit fenomeen. AMG heeft beslist om nog geen gebruik te maken van de nieuwe V8 van 6.3 liter en 500 pk. Ze blijven bij de oudere V8 van 5.5 liter met compressor. Dankzij de 507 pk en 700 Nm koppel haalt deze G Klasse de sprint van 0 tot 100 km/u in 5.5 seconden en een topsnelheid van 210 km/u. Een topsnelheid die waarschijnlijk elektronisch begrensd werd en ongetwijfeld voldoende is voor deze mastodont!

Net zoals de andere modellen uit de G Klasse is ook dit model uitgerust met het Command APS systeem om de multimedia interface te bedienen en bestaat uit een scherm van 6.5 duim, een navigatiesysteem met harde schijf, spraaktechnologie en 4 GB voor het opslaan van muziek. De AMG versie van deze G komt vanaf september van dit jaar op de markt en gaat in Duitsland 121.618 € kosten.

 

Advertentie
Advertentie
Advertentie