Hij is minder onbehouwen dan de GLK, dat zie je meteen. De lijnen van de GLC zijn veel eleganter en liggen helemaal in lijn met de meest recente modellen van Mercedes. Geen vierkante, rechte hoeken meer… De GLC is met zijn 4,66 m ook net wat langer. Daar profiteren de passagiers en de bagageruimte van. Die laatste doet het met zijn 580 liter meer dan behoorlijk.

Hulp

Ook op de rijhulpmiddelen heeft Mercedes niet beknibbeld. De GLC herneemt de hele lading aan technologische assistentiemogelijkheden van de C-klasse: adaptieve cruise control, full color head-up display, voetgangerdetectie,…

Alhoewel het platform van de C-klasse, waarop de GLC is gebouwd, in eerste instantie voor achterwielaandrijvers zorgt, wordt de GLC in het begin enkel met vierwielaandrijving verkocht. En voor degenen die graag hun velgen vuil maken, voorziet Mercedes ook in bumpers die beter geschikt zijn om offroad te gaan. Als klap op de vuurpijl is de GLC ook uitgerust met adaptieve luchtvering.

Motoren

Het mag niet verbazen dat Mercedes haar bestaande viercilinders herneemt: de GLC 220d en de 250d gebruiken de 2.1l turbodiesel van het huis en die levert respectievelijk 170 en 204 pk.

Op benzinevlak biedt de constructeur enkel de 250-versie aan met 211 pk.

De echt grote nieuwigheid schuilt ‘m in de 350e: een plugin hybride. Onder diens motorkap zit een 211 pk sterke benzinemotor die gekoppeld is aan een elektromotor van 116 pk. Dat resulteert in erg sportieve acceleraties: van 0 naar 100 km/u gaat het in 5,9 seconden. Verder kun je volledig elektrisch aangedreven 34 km ver rijden. Op het CV van deze GLC staan dan ook mooie cijfers: een gemiddeld verbruik van 2,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 60 gr/km.