AMG komt opnieuw opzetten met een absolute topper. Onder de motorkap van deze bolide zit een motor met een vermogen van niet minder dan 585 pk en een koppel van 900 Nm! Als kers op de taart kan daar de integrale 4MATIC transmissie aan toegevoegd worden. 

Krachttraining

Tegenover de vorige S Klasse 63 AMG verliest deze versie ook wat gewicht. De V8 biturbo heeft het dan ook nog wat gemakkelijker. Met in inhoud van 5,5 liter is dit motorblok goed voor 585 pk aan 5.500 tr/min en een koppel van 900 Nm tussen 2.250 en 3.750 tr/min. De 0 tot 100 km/u neemt amper 4,4 seconden in beslag, of amper 4 seconden in combinatie met de 4MATIC. De uitlaat maakt het geheel héél muzikaal.

Drie modellen

Korte of lange wielbasis, met 4MATIC (enkel in combinatie met de lange wielbasis), aan u de keuze! De motor is voor elk model dezelfde en werd aan een automatische versnellingsbak met zeven versnellingen gekoppeld. Ondanks het vermogen voldoet deze wagen nu ook al aan de EURO 6-normen. Het gemiddeld verbruik zou 10,1 liter moeten bedragen, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 237 gr/km (10,3 l/100 km en 242 g/km voor de 4MATIC). 

Twee ophangingen

Om zijn twee ton veilig op de weg te houden heeft Mercedes twee ophangingen voorzien: de AIRMATIC, een pneumatische ophanging die zich automatisch aanpast aan het wegdek. Voor nog meer anticipatie is er de "Magic Body Control", een systeem dat de staat van de ondergrond analyseert en preventief de ophanging aanpast. Voor het eerst is het ook mogelijk om in optie keramische remschijven te kiezen.