Voor één keer heeft de Duitse tuner zich nog ingehouden. Geen flamboyantie of overdrijving, alleen een discrete tuning op maat. In eerste instantie dan toch, want we twijfelen er niet aan dat de Duitse meester later een nog straffere versie uit zijn hoed tovert. In afwachting alvast een voorsmaakje...

Discretie

Een nieuwe voorbumper, een hertekende diffuser achteraan, enkele bijkomende accenten in leder en Alcantara in het interieur en specifieke velgen van 17 tot 20 duim: dat is het voornaamste cosmetische werk. We hebben het al grootser gezien. Voor het uiterlijk én de klank is er ook een specifieke uitlaat.

Zachtjes...

Vreemd genoeg heeft Brabus de basisversies van het gamma onder handen genomen. De grote V6 uit de SLK 350 blijft voorlopig onaangeroerd. Dat geldt niet voor de viercilinders. De basisversie (SLK 200) krijgt   een opnieuw geprogrammeerde elektronische versnellingsbak (met een garantie van 100.000 km of drie jaar) en 26 pk meer vermogen en 30 Nm meer koppel.

De SLK 250 bestaat dan weer in twee uitvoeringen: de BRABUS ECO PowerXtra B25 CGI die het vermogen doet klimmen van 204 tot 230 pk en de BRABUS ECO PowerXtra B25S CGI performance kit (wat een naam...) die dankzij een intercooler en een 'sportieve' uitlaatklep nog meer vermogen (240 pk) en koppel (370 Nm) levert. De prestaties: 6,2 seconden van 0 tot 100 km/u en 248 km/u topsnelheid.

Tot slot geven we nog mee dat de aanpassingen het verbruik niet zouden beïnvloeden en dat alle Brabus-motoren conform zijn aan de Euro V-normen.