De Italiaanse fabrikant heeft z’n huiswerk over hun bestseller nog een keer gemaakt. De sympathieke en erg geslaagde kleine neo-retro V7 krijgt zo een nieuwe zesversnellingsbak. We vermoeden dat niemand een traan om de oude vijfbak zal laten. Daarnaast werd ook de koppeling herbekeken en krijgt de vernieuwde Guzzi nu ook ABS en tractiecontrole.

Subtieler zijn de wijzigingen aan het blok. Dat hangt in het frame nu 4° naar voren en is 10 mm verlaagd. Op die manier krijg je meer ruimte tussen je knieën en door de voetsteunen 25 mm te verlagen wint de zitpositie twee keer aan comfort.

Er blijven drie versies beschikbaar: de Stone, de basisversie, de Special, die door z’n kleurenpallet onmiskenbaar naar de glorierijke dagen van de V750 S3 verwijst en de Racer, die z’n naam alle eer wil aan doen met lagere stuurhelften en een benzinereservoir in chroom.

Deze drie schoonheden zullen vanaf november beschikbaar zijn. Ongetwijfeld ook het moment waarop Moto Guzzi ons tijdens het Salon van Milaan met nog andere nieuwigheden zal verwennen.