De airbag blijft een zeldzaam iets bij de motorrijders, maar dit is een techniek waar al meer dan 10 jaar lang aan gewerkt word. In de meeste gevallen werd de airbag geïntegreerd in de jas zelf, met de Motoairbag, bestaande uit een lichte vest dat bovenop eender welke andere kledij kan gedragen worden. 

Deze motor airbag is met een kabel verbonden aan de motor. In het geval dat die link onderbroken zou worden treed de airbag in werking. Uiteraard werd hij voorzien van een systeem dat moet vermijden dat de airbag per ongeluk gebruikt zou worden, bij het afstappen bijvoorbeeld.

Motoairbag is het eerste bedrijf dat de nieuwe Europese norm, prEN1621/4:2011, met succes heeft behaald. In 80 milliseconden moet de 110 cm lange airbag de rug van de motorrijder kunnen beschermen. Tests hebben trouwens aangetoond dat de airbag voor een betere bescherming zorgt dan de gebruikelijk harde beschermingsonderdelen dat in motorvesten verwerkt worden.

De vest, in stof of leder, dat de airbag bevat kan aangepast worden aan een winter of zomerjas, en beschikt over een aantal interne en externe zakken met ritssluiting, reflecterende strepen en "mesh" ventilatiegaten.  

Als de airbag werd gebruikt zonder impact, dan kan deze opnieuw gebruikt worden, in het andere geval moet hij gecontroleerd worden door de fabrikant.