De 920, die eind vorig jaar op de markt kwam, maakt de Brutale wat toegankelijker. Dit model kreeg een grondige update, maar heeft daarbij wel zijn unieke look behouden. Het nieuwe zadel en aangepaste soepelere ophanging maken hem iets comfortabeler, zowel voor de piloot als voor de passagier.

De 921 cc van de Brutale zijn goed voor een vermogen van 129 pk. De 920 maakt gebruik van dezelfde krukas als de 1090RR, van die 1090RR, en de 990R in dit geval, neemt hij ook het chassis over. Dat chassis is een mengeling van staal en aluminium, dat voor het eerst werd gebruikt voor de F4.

MV Agusta heeft ook een breed aanbod accessoires klaargestoomd voor de Brutale, gaande van een antidiefstal systeem tot de uitlaat, via onderdelen in glasvezel en aluminium.

De Italiaans constructeur gaat ook de 150ste verjaardag van Italië vieren met een speciale reeks op basis van de 990R, met een beperkte oplage van 150 exemplaren. Deze Brutale zal zich onderscheiden van de rest van het gamma door een uniek dashboard en zadel, evenals enkele Italiaanse vlaggen en het cijfer 150, zonder het unieke serienummer te vergeten op het voorvork…