Het nieuwe kleinere seriemodel van BMW zal Serie 1 genoemd worden en de grote coupé van de serie 6 zal in de komende jaren een nieuwe opvolger krijgen. Deze twee beslissingen werden genomen door Professor Joachim Milberg, PDG van BMW AG, de avond voor het Autosalon van Genève. Het ontwikkelen van het nieuwe BMW gamma evolueert volgens het schema, deze zal haar plaats innemen tussen de serie 3 en de MINI. Ze zal de basissnufjes hebben van een gewone wagen: achterwielaandrijving, gemakkelijke bestuurbaarheid en hoge kwaliteit. Dit nieuwe gamma zal echt het woord "rijplezier" een nieuw perspectief inblazen. De lanceerdatum is voorzien in 2004. "Dit nieuwe kleine gamma zal volledig geïntegreerd worden in de 'nomenclature' van BMW en zal op de eerste plaats gezet worden volgens het programma van BMW. In de toekomst zal men het over de BMW 1 hebben, " verklaart professor Mildberg. Cobriolet versie van de Serie 6 Coupé is ook voorzien. Een andere beslissing: het voortzetten van de het serie 6 gamma, dit zal het clienteel bevredigen die al een tijdje wachten achter een grote sport coupé BMW. "Langs de ene kant zal de serie 6 een zekere prestige uitstralen en langs de andere kant zal het de typische sportiviteit weergeven van BMW wagens. We zijn ook van plan een Cabrio versie van dit model uit te brengen," belooft de PDG van BMW AG. Tussen 1976 en 1989 was de serie 6 uitsluitend met een 6 cylinder motor uitgerust, in die tijd was de serie 6 coupé synoniem voor sportiviteit en prestige. Deze wagen werd als basis gebruikt voor 'racing cars' en heeft zijn potentieel bewezen las sportwagen. In 1990 werd de serie 6 vervangen door de serie 8, exclusieve serie waarvan de productie 2 jaar geleden stopgezet is. De ontwikkeling van de toekomstige serie 6 coupé is al van start gegaan. Professor Mildberg gaat verder: " De BMW Group is een autofabrikant die een zuivere gerichte koers volgt strevend naar succes; met een merk-strategie die logisch en begrijpelijk is. Deze strategie is overtuigend en houd rekening met zichtbare trends, uitbreidingsmogelijkheden en de veranderingen in de 'vraag naar'." Als bewijs van het succes van deze strategie verwees Milberg naar het economisch succes van het fiskaal jaar 2000. Met een omzetcijfer van 35,36 miljard Euro (een stijging van 2,8% in vergelijking met het vorige jaar) heeft de BMW Group eeen neuw record vastgelegd. De stijging van 20% voor het merk BMW is meer dan een compensatie voor het verlies van Rover en Land Rover. Professor Mildberg: " Het positief staan van de cijfers van de BMW Group is de basis van een goed financieel resultaat. Samen met het resultaat van het voorbije jaar hebben we ons record jaar 1997 overtroffen. We zullen zelfs een hogere rente van onze cijfers bekomen in vergelijking met 1997."