Hij ziet er een beetje uit als een Morgan 3-Wheeler voor de 21ste eeuw, deze Vanderhall, maar hij verschilt er op wel meer vlakken van. Zo drijft de driewieler niet zijn ene achterwiel aan, maar wel de beide voorwielen. En in plaats van een daverende V-Twin van Harley Davidson haalt hij zijn kracht uit twee elektromotoren – één per wiel. Ze ontwikkelen elk 52 kW (71 pk), zodat het karretje in totaal 142 pk ter beschikking heeft. Omdat hij maar 635 kilo weegt, sprint hij daarmee in een heel vlotte 4,4 seconden van 0 naar 100 km/u, wat even snel is als een Porsche Cayman GT4. Er zijn slechtere referenties. Dat lage gewicht betekent trouwens niet dat hij een mini-batterijtje heeft, want zijn accu van 28,8 kWh is bijna even groot als die van de vorige Nissan Leaf (30 kWh) en brengt hem 320 kilometer ver. Gezien het gebrek aan bescherming tegen de elementen vermoeden we dat je als inzittende van de Edison2 eerder aan een rustpauze toe bent dan de batterij... Meer technische informatie geeft de Amerikaanse constructeur voorlopig niet, maar die zou tegen het eind van het jaar volgen. Het merk heeft vandaag één verdeler in België, in Hasselt. Die geeft aan dat de Edison2 in ons land 54.950 euro zal kosten en eind 2020 op de markt komt.