François Piette

24 JAN 2002

Nieuwe Cadillac SRX voor 2004.

Verkoop in Europa wordt verwacht voor modeljaar 2004 Met vijf volkomen nieuwe modellen in de volgende 18 maanden versnelt Cadillac zijn productoffensief. Mark LaNeve, General Manager van het luxemerk van General Motors, maakte zopas in Detroit bekend dat de gloednieuwe Cadillac SRX al in de eerste helft van 2003 op de Amerikaanse markt wordt geïntroduceerd. De commercialisering in Europa is voorzien voor het modeljaar 2004. De SRX is een zogenaamde crossover-wagen die eigenschappen van een terreinwagen, van een monovolume en van een berline combineert en die „voor ons een volkomen nieuw marktsegment zal ontsluiten en zo de kloof tussen de luxelimousines en de terreinwagens van Cadillac zal dichten,“ verklaart LaNeve. Het nieuwe model neemt tal van oplossingen over van de opzienbarende studie Cadillac Vizon, die voor het eerst aan het Europese publiek werd voorgesteld op het Salon 2001 van Genève. De gedurfde vormgeving van de SRX benadrukt de ambitie van Cadillac, dat dit jaar zijn honderdste verjaardag viert, om marktleider te worden op het vlak van vormgeving, rijprestaties en functionaliteit. De lettercombinatie SRX staat voor de modelreeks (S), de aanpassingsmogelijkheden van het koetswerk (R – reconfigurable) en crossover (X). Het model zal in de Verenigde Staten in de ultramoderne fabriek in Lansing (Michigan) worden gebouwd, waar enkele weken geleden ook van start werd gegaan met de productie van de sportlimousine CTS.
Advertentie
Advertentie
Advertentie