Qua styling lijkt de Panamera een 911 met vier deuren. Hij toont evenwichtiger dan het vorige model en neemt de lichtgevende strook tussen de achterlichten over van de meest recente modellen van het merk. Een vierdeurscoupé die qua algemene stijl sterk aan het vorige model doet denken, maar met een steilere daklijn en een aantrekkelijker uiterlijk.
Motoren
Er staan drie modellen klaar bij de lancering: de Panamera Turbo (V8 – 550 pk), de 4S (V6 – 440 pk) en de 4S Diesel (V8 – 422 pk – 850 Nm). Onder de kap vinden we alleen motoren met twee turbo’s terug, allemaal gekoppeld aan een PDK-automaat met dubbele koppeling en acht verzetten. Volgens de constructeur zijn de motoren 16% efficiënter, maar Porsche gaat niet verder in detail.
Chassis
Vierwielaandrijving is standaard op deze eerste modellen. Porsche heeft bovendien nog enkele nieuwigheden, zoals de luchtvering met drie kamers en het nieuwe 4D Chassis Control-systeem (de vierwielaandrijving). Belangrijke opmerking: de nieuwe Panamera beschikt over achterwielsturing.
Technologie
Terwijl de vorige Panamera stilaan technologisch op leeftijd kwam, zet de nieuwe een stevige stap vooruit. Porsche belooft “verschillende assistentiesystemen”, zonder verder in detail te treden. Maar vooral het interieur verrast, met door smartphones geïnspireerde interfaces, personaliseerbare led-schermen en vooral het nieuwe Porsche Communication Management-multimediasysteem (PCM 4.1), dat connectiviteit en onlinediensten belooft. Bovendien kan de Panamera via een smartphone-app vanop afstand worden geconfigureerd.