Nissan zal op het salon van Genève de nieuwe uitgave van de 350Z voorstellen, die krijgt een 3.5 V6 van de nieuwste generatie met 313 pk (230 kW) aan 6.800 toeren per minuut. Het koppel loopt op tot 358 Nm aan 4.800 tr./min. Het maximale regime werd met 500 tr./min. verhoogd en komt nu uit op 7.500 tr./nin. Zowat 80% van de voornaamste onderdelen van de motor zijn nieuw. Volgens Nissan wint hij aan dynamisme en betere acceleraties.
Om betere prestaties te waarborgen werd de motor uitgerust met een dubbele admissie. De variabele distributie bezit een grotere wijdte en de collector van de uitlaat met gelijke lengte verminderen de tegendruk. Zo beschikt de motor over een optimaal koppel bij laag toerental.
Het toevoegen van een tweede rinkeldetector, asymmetrische zuigers, een koelsysteem voor de cilinders en bougies met iridium dragen bij tot een optimale cyclus van het ontstekingsmechanisme. Het opvoeren van de druk van 10.3 tot 10.6 laat meer vermogen toe aan hogere toerentallen. Ondanks al deze wijzigingen blijven het gewicht en verbruik van de 350Z onveranderd. Het zwaartepunt van de auto komt wel 15 mm lager te liggen.
Om de nieuwe motor in de auto te krijgen werd de motorkap ook bijgewerkt en doet nu denken aan die van de 240Z met een verhoogd profiel. Op de kleurlijst komen drie nieuwe koetswerkkleuren te staan. Temper Orange, een dynamische kleur dat aan de 350Z bij een bepaalde lichtinval een verrassende kleur geeft. Verder komt er een nieuwe grijze kleur, Precision Grey, en Night Blue blauw.
Ook voor het interieur is er een nieuwe kleur. Frost Grey. Deze bleke kleur geeft het interieur een gesofistikeerde look. Samen met de nieuwe kleur krijgt de 350Z nieuwe actieve hoofdsteunen die de nek moeten beschermen bij aanrijdingen.
Om het plaatje helemaal af te maken laten we ook nog even weten dat de 350Z vanaf nu wordt uitgerust met Bridgestone Potenza RE050A banden die voor een verfijnde wegligging blijven zorgen.
Vanaf de lente is hij in Europa te verkrijgen.
Ontdek meer inzichten
Nissan