Gedurende zijn carrière onderging de Nissan 350 Z een aantal evoluties waarbij het vermogen van 280 naar 350 pk steeg. Bij zijn laatste aanpassing gingen de ingenieurs echter diepgaander te werk en was een nieuwe naam dan ook gepast. Naast de motoraanpassingen kreeg de 370 Z immers nog een nieuwe versnellingsbak, een veranderde styling en een nieuw interieur.
 

Levendiger
 

De wielbasis en de totale lengte werden kleiner maar de sporen vooraan en achteraan werden dan weer breder. Hierdoor ligt de 370 Z beter op de baan wat gezien het gestegen vermogen een welkome verbetering is.
Esthetisch gezien ziet de nieuwe er gesofisticeerder uit. Het front werd aangepast en de achterlichten volgen de stijl van hun kompanen aan de voorzijde. Het lijnenspel van het koetswerk werd verfijnd en het geheel ziet er scherper uit. Hierdoor is de 370Z volledig mee met de huidige trends.
 

Meer punch
 

De V6 van 3,5 liter werd tot 3700 cc vergroot. Het vermogen groeide tot 331 pk en ook het koppel zag zijn totaal tot 366 Nm klimmen. Wat de overbrenging betreft laat Nissan je de keuze tussen twee transmissies. De eerste is van het manuele type en telt zes verhoudingen. De ingenieurs voorzagen de bak van een “SynchrorevMatching” waardoor het toerental van de motorperfect op de in te schakelen versnelling wordt afgesteld. Gedaan dus met die pijnlijke enkel bij het betere tip-hielwerk. Maar de echte liefhebbers zullen dit toch jammer vinden, niet? De tweede versnellingsbak is een automaat maar zoals gebruikelijk kan je die ook met lepels achter het stuur bedienen.
 

Beter kwaliteit
 

De kritiek die je meestal over de 350Z te horen kreeg was dat de kwaliteit van het interieur eerder zwak was. Nissan heeft gereageerd met een andere boordplank, een nieuwe centrale console en meer praktische koffer.