Is de nieuwe Nissan GT-R wat te flauw? Dan heeft Nissan de oplossing! Het gaat om de langverwachte SpecV versie. Een versie om zowel op circuit als op de openbare weg in alle legaliteit het onderste uit de kan te kunnen halen.

Carbon in overvloed

Nissan heeft op geen vierkante centimeter koolstofvezel gekeken, ze hebben er zowat overal gebruik van gemaakt, van de voorkant tot aan de spoiler achteraan. Ook voor het interieur en de Recaro sportzetels hebben ze gebruik gemaakt van deze kunststof. Om dit model herkenbaar te maken hebben ze bij Nissan voor een specifieke “Ultimate Black Opal” koetswerkkleur gekozen. De SpecV krijgt ook een op maat gemaakte uitlaat en lichtmetalen velgen. Voor het interieur merken we naast het gebruik van carbon ook op dat de achterbank verdwenen is.

High gear boost control device

Achter deze mondvolle naam gaat een systeem schuil dat tijdelijk de druk van de turbo opdrijft. Dat zorgt voor meer koppel bij middelmatige en hoge toerentallen, en laat toe om nog meer indruk te maken op uw passagier. Het andere voordeel van het systeem is een lager verbruik bij lagere toerentallen.

Dieet

Nissan heeft er ook voor gezorgd dat waar het kon gewicht werd uitgespaard. Zo maken ze bijvoorbeeld gebruik van specifieke lichtmetalen velgen. Het remsysteem werd versterkt, de ophanging werd herzien en de bandengrip werd geoptimaliseerd.

Helaas …

Deze Japanse Porsche 911 GT3 gaat helaas nooit zijn geboorteland verlaten. Slechts zeven dealers mogen de SpecV verkopen, en die zijn alle zeven gevestigd in Japan.