Nissan staat vooral bekend om zijn SUV’s en de elektrische aandrijving in de Leaf. Het studiemodel TeRRA combineert beiden en haalt zijn energie uit een brandstofcel.
De TeRRA heeft drie elektromotoren en een brandstofcel aan boord. De elektrische aandrijflijn van de Leaf drijft hier de voorwielen aan. In ieder achterwiel is nog een elektromotor ingebouwd, waardoor de TeRRA indien nodig functioneert als een 4x4.
Het design van deze stads-SUV is geïnspireerd op “de levensstijl van jeugdige, Noord-Europese bestuurders”, dixit Nissan. Vooral de indeling van het interieur is origineel. De bestuurder zit zo goed als centraal voorin, terwijl de passagiers achter elkaars schouders zitten in plaats recht achter de rug van hun voorganger. Klap je de drie passagierszetels neer, dan ontstaat een volledig vlakke laadvloer.
De bestuurder kijkt uit op een tabletcomputer die dient als sleutel en instrumentenbord. Hij toont belangrijke informatie zoals de snelheid en beschikt onder meer over een navigatiesysteem. Buiten de auto kun je hem als een gewone tabletcomputer gebruiken.
Nissan benadrukt dat de TeRRA een studiemodel is, maar ook bewijst dat brandstofcellen klaar zijn voor productie op grote schaal, zodra waterstof voldoende beschikbaar is.