De vorige Renault Mégane RS kende namelijk heel wat radicale afgeleiden en zette enkele records op de Nürburgring op zijn naam. De vorige generatie van de Clio RS was ook zo’n atleet, terwijl de huidige Clio RS de verwachtingen niet helemaal inlost. Wat gooit deze nieuwe Mégane RS in de strijd?
Alpine
Een 1.8 viercilinder turbobenzine, om te beginnen. Dat blok, dat in een gewijzigde versie ook in de Alpine komt, produceert 280 pk en 390 Nm. De puristen mogen gerust zijn: er is nog steeds een manuele zesversnellingsbak. De EDC-zesbak met dubbele koppeling is ook verkrijgbaar.
Vierwielsturing
Het uitgekiende chassis is altijd een van de sterkste punten van de Mégane RS geweest. Dat lijkt nu niet anders: de 4Control-vierwielsturing maakt voor het eerst zijn opwachting, en klanten krijgen opnieuw de keuze tussen een radicaal Cup-chassis en een comfortabeler Sport-chassis. Toegenomen spoorbreedtes vooraan en achteraan zorgen voor meer grip.
Trophy
De orderboekjes worden geopend vanaf januari 2018. Eind 2018 volgt de eerste radicale variant: de Trophy belooft 300 pk…