Moeilijk is de Porsche Cayenne Coupé niet te herkennen: zijn steiler aflopende daklijn ligt 20 millimeter lager dan dat van de gewone Cayenne. Daardoor staan de A-stijl en de voorruit schuiner. Het dak is standaard in glas uitgevoerd en optioneel in koolstofvezel, als onderdeel van een sportpakket met designaccenten op het koetswerk en in het interieur, met specifieke 22-duimsvelgen en met een sportuitlaat voor de Cayenne Turbo Coupé.
Neerwaartse druk
Achteraan op het dak staat een adaptieve dakspoiler, net als op de gewone Cayenne Turbo, die uitklapt bij 90 km/u en meer neerwaartse druk uitoefent op de achteras. De Cayenne Coupé staat achteraan trouwens 18 millimeter breder op de heupen dan de klassieke SUV.


Lager achteraan
Standaard verliest de Porsche Cayenne Coupé zijn centrale zitplaats op de achterbank: hij kiest voor twee aparte zetels. De gewone achterbank uit de Cayenne kan zonder meerprijs worden gekozen op de Coupé. De passagiers achteraan zitten sowieso 30 millimeter lager dan in de gewone Cayenne, om voldoende hoofdruimte vrij te houden.
Motoren
De Porsche Cayenne Coupé debuteert met een 3.0 zescilinder van 340 pk en 450 Nm. Die sprint naar 100 km/u in 6 seconden (5,9 seconden met het sportpakket) en gaat door tot 243 km/u. De nieuwe Porsche is er ook als Cayenne Turbo Coupé. Die krijgt een 4.0 V8 biturbo onder de kap gelepeld, goed voor 550 pk en 770 Nm. Zijn cijfers: 0-100 km/u in 3,9 seconden en een topsnelheid van 286 km/u.


Prijzen
Bestellen kun je de Porsche Cayenne Coupé vanaf nu. Hij krijgt een prijskaartje van € 87.083,70 en van € 150.899,10 voor de Cayenne Turbo Coupé.